Registrering av ombud för sjuklöneansökan 9 § 2 LSS

Denna e-tjänst har 4 steg
  • 1. Uppgifter om assistansanordnare
  • 2. Uppgifter om ombud
  • 3. Avtal
  • 4. Skicka in

Infotext till startsidan för E-tjänsten ”Registrering av ombud för sjuklöneansökan 9 § 2 LSS”

Denna ombudsregistrering ska användas av dig som i egenskap av ombud ansöker om ekonomisk ersättning för merkostnad vid ordinarie assistents sjukdom (sjuklöneersättning) enligt 9 § 2 LSS.

Efter inkommen registrering läggs du in som ombud i Tyresö kommuns sjuklöneapplikation.

 

Har er verksamhet redan ett eller flera ombud registrerade i applikationen så behöver ni inte skicka in ytterligare registrering. Ombuden i er verksamhet har behörighet att lägga till ytterligare ombud direkt i applikationen.

 

Personuppgifter som behandlas

För- och efternamn

E-post

Personnummer

Telefonnummer

 

Ändamålet med behandlingen

Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas angivna personuppgifter i Tyresö kommuns sjuklöneapplikation för att tilldela dig behörighet att använda tjänsten.

 

Rättslig grund för behandlingen

En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras.

 

Lagringstid

Uppgifterna gallras när ändamålet för behandlingen upphör.

 

Personuppgiftsansvarig

Äldre- och omsorgsnämnden

Tyresö kommun

 

Du kan läsa mer om Tyresö kommuns behandling av personuppgifter på kommunens hemsida: GDPR – så behandlar vi dina personuppgifter

 

Information