Klicka på "Starta e-tjänst" lite längre ner på sidan för att starta din beställning eller felanmälan.
Här ansöker du om uppehåll i restavfallshämtning och slamtömning.
I vissa fall kan du få uppehåll av den rörliga (hämtnings) avgiften och endast betala grundavgiften:
Flyttar du under uppehållsperioden avslutas uppehållet.
Ansökan måste beviljas varje år och ska inkomma till kommunen minst en månad före tänkt uppehållsperiod.
Tänk på att du inte kan ansöka om uppehåll retroaktivt.
Kom ihåg att ställa undan kärlet under uppehållet.
Vid frågor ring Servicecenter på telefon 08-578 291 00.
För att använda e-tjänsten behöver du tillgång till följande:
Bank-ID och din fastighetsbeteckning.
All kommunikation med kommunen blir allmän handling och kan komma att lämnas ut. Vi kan inte lova att du får vara anonym om du har uppgivit ditt namn.
Handlingar som innehåller känsliga uppgifter (till exempel bifogade dokument såsom läkarintyg) sekretessbeläggs. Läs mer om offentlighetsprincipen
Klicka på "starta e-tjänst"